Ahad, 14 September 2008

Izinkan Aku

izinkan aku turut serta dalam dunia bog ini.

kepada pembaca-pembaca blog aku dalam friendster. maaf. blog tersebut sudah diberhentikan penerbitannya. bukan sudah, harus. semakin lama blog friendster tersebut semakin bebal di mamah usia. jadi aku harus tamatkan blog itu sebelum nyawa sesiapa menjadi taruhan.

kenapa KENCINGKUCING?

aku percaya, pasti hampir kamu semua tahu bau kencing kucing. hancing kan? ada sesiapa yang tidak tahu bau kencing kucing? sila sertakan alamat surat menyurat kamu. aku poskan kencing kucing aku di rumah nanti. sila sertakan wang pos sekali ya!

aku menamakan blog ini KENCINGKUCING demi mengenangkan jasa kucing-kucing di rumah aku yang sudi menyediakan pewangi tambahan untuk rumahku syurgaku itu. dan mungkin juga syurga kucing-kucing tersebut. rumah aku ibarat klcc bagi kucing. walaupun tidak dijemput, pasti ada. sekurang-kurangnya 5 ekor. namun hanya kucing yang berani dan tahan sepakan serta balingan ahli keluarga saja mampu menjadi kucing pilihan.

ya. keluarga aku amat tegas dalam pemilihan kucing. kucing pilihan maksud aku ialah kucing yang akan tidur serta berlegar-legar dan bermain-main di dalam rumah. calon-calon (kucing-kucing) biasanya akan mencalonkan diri dengan mengiau-ngiau secara lebih kerap berbanding kucing-kucing lain. calon-calon juga akan menghabiskan lebih masa di dalam rumah. bermula dari itu, calon-calon akan mula diuji, fizikal dan juga mental.

untuk ujian fizikal, calon-calon tersebut akan diuji kekerasan badan mereka. ini penting kerana calon yang terpilih kelak bakal menjadi penjaga rumah daripada pelbagai anasir luar seperti serangga-serangga dan juga amfibia kecil. demi menguji mereka, kami biasanya akan meningkatkan kekuatan sepakan dan balingan secara berkala. sekali-sekala penyapu juga mungkin digunakan.

untuk ujian mental, calon-calon dikehendaki meminta makanan daripada kami dengan cara yang paling manja dan comel sekali. tapi mana-mana calon yang terlebih manja akan berisiko dihalau secara kasar. jadi berpada-pada ya!

menggunakan ujian mental dan fizikal di atas lah, kucing belaan rumah aku dipilih. kami tidak akan pernah membeli kucing. kenapa perlu beli jika melambak di belakang rumah?

ya. satu lagi ujian tambahan. atau boleh kita katakan ujian terakhir. kucing akan dibenarkan tinggal di dalam rumah buat beberapa masa dan dikehendaki untuk tidak kencing secara merata-rata. namun, keluarga aku tidaklah begitu kejam. beberapa percubaan tetap diberikan. calon tidak akan terus dilupuskan sebaik saja kencingan pertama dilepaskan di dalam rumah. beberapa peluang akan terus diberikan. hanya apabila sampai tahap maki hamun serta sumpah seranah dilepas baru kucing akan dihalau.

tidak semestinya kucing yang dihalau ini sedar mereka telah dihalau. kebanyakan kucing akan terus tinggal di dalam rumah. ada yang sudah sedar, namun masih ada juga yang belum. untuk yang belum sedar itu, pasar lah tempat yang paling sesuai.

kucing yang sudah sedar pula, hanya akan tidur dan bermain-main di dalam rumah. untuk kencing dan berak, kucing itu akan keluar. ada juga yang pandai kencing dan berak di dalam tandas rumah. kucing itu pasti akan menjadi kucing kesayangan keluarga.

jadi, ada sesiapa sudi jadi kucing rumah aku?

2 ulasan:

epulupe berkata...

post ko ini sgtlah babinyer!!!

kerna perutku telah retak seribu mmbacenye!!

dem!!

sial la mok lawak ko!!

ahaha

I.n.t.a.n berkata...

ape kegile ko skang mok
neway aku yakin xde yg sudi jadi kucing ko..haha!