Ahad, 14 September 2008

siapa tahu pemain dota terhebat dunia?

hari ini aku ponteng. terasa sangat nikmat.

bukan ponteng puasa la bodoh! aku sayang agama aku lagi tahu! aku ponteng kerja saja. padan muka dah kena bodoh.

kenapa aku ponteng? sedangkan aku dah siap mandi dah pagi tadi. baju dan seluar sudah hampir di sarungkan ke tubuh gagah perkasa ini. wangian-wangian cap murah (bukan cap samsung, ye) sudah disembur di merata-rata badan. tapi kenapa aku tidak pergi kerja? sekonyong-konyong tak jadi kerja. terus semua aku lucutkan dan lantas terjun ke atas tilam yang indah lagi permai ini.

tiada sebab khusus. aku memang tiada mood untuk kerja. jadi ponteng saja tanpa banyak bicara. harap-harap bos percaya alasan aku (yang aku salurkan secara terus melalu pae). demam kepialu yang kronik berserta tumbuh urat kentut yang baru.

aku sebenarnya tak tahu apa yang harus aku tulis untuk post kali ini. tiada sebarang kejadian-kejadian kelakar yang mampu memberi aku idea. tapi aku sedar, pembaca-pembaca mahu terus membaca post-post terbaru aku. komen-komen dari mereka menambah semangat aku untuk terus mengepost.

ya. sekarang aku ada aktiviti baru di tempat kerja. aktiviti ini sangat menarik untuk pekerja-pekerja di pejabat yang memang tiada kerja.

bermain warcraft. atau dalam erti kata lain, dota yang terkenal.

komputer-komputer baru di pejabat aku sangat tinggi spesifikasinya. adalah amat rugi jika komputer-komputer itu hanya digunakan untuk membuat kerja yang ringkas-ringkas. lantas demi untuk menggunakan kemampuan komputer itu sepenuhnya, dota telah diinstall. mungkin ayat-ayat di bawah sedang bermain di fikiran kamu:

"bodoh ape budak ni, orang g kerja nk buat kerja. bukan nak maen game"

"tak takut kene pecat ke lahanat nih?"

atau pelbagai lagi kata-kata nista. ya..aku lah yang bersalah. silalah maki aku sepuas-puas hatimu.

cuba kalau kamu berada di tempat aku, aku pasti kamu akan bertindak sama saja. atau mungkin tindakan lain kamu akan bunuh diri. kebosanan yang amat menyebabkan diri hampir menjadi gila. cuba bayangkan. masuk pejabat pukul 8 dan keluar 5.30. sepanjang 9 jam setengah itu, aku dan trainee-trainee lain hanya duduk menghadap komputer tanpa sebarang kerja khusus. 9 jam setengah tahu! boleh terkeluar kornea mata dari soket. dengan suhu pejabat yang hampir-hampir mencecah suhu kosong mutlak (ya. ya aku merepek). setiap hari tangan aku berisiko kena frostbite. kalau rosak tangan aku bagaimana?

jadi untuk mengelakkan diri dari kena frostbite atau simptom-simptom lain. aku bermain dota. perlu diingatkan aku tidaklah bermain seorang diri. aku masih ada maruah diri tahu! ingat aku noob sangat ke nak main seorang diri? aku bernasib baik kerana menjalankan praktikal aku bersama pae dan gedo. jadi bersama merekalah aku menjalankan kemungkaran di pejabat. kehebatan server di pejabat kami gunakan sebaiknya. waktu-waktu senggang yang sememangnya melimpah-ruah kami isikan dengan perlawanan persahabatan di antara kami bertiga. ahh. terasa begitu indah.

kini, waktu kerja kami terisi. kami menjadi lebih tenang dan tenteram. tiada lagi muka sugul umpama belacan di hadapan komputer masing-masing. tiada lagi perasaan malas untuk pergi kerja. semangat untuk pergi kerja lebih berkobar-kobar.

ah. terasa mahu pergi kerja lah!

can lan***

1 ulasan:

ivanzryanz berkata...

Btul mok aku sokong ko 100%. Bosan gila