Rabu, 17 September 2008

thundercats lawan tikus, thundercats mampus

hari ini aku sibuk amat. dari pagi sampai ke petang buat kerja. sampai nak buat entry baru pun tak sempat. jadi aku mengarang di rumah saja. tidak seperti entry-entry dahulu di mana aku taip ketika tiada kerja di pejabat.

jarang sekali tubuh gagah aku digunakan sepenuhnya ketika di pejabat. biasanya aku dibiarkan tidur saja umpama raja. sambil menghabiskan biskut dan minuman. tapi sekarang tidak boleh lah. bulan puasa.

aku rindu band aku. serius.

tidak. aku bukan gay. rakan-rakan band aku juga bukan gay. aku yakin.

aku baru lepas chatting dengan bonzer, bassist terkenal lagi digeruni. tambah-tambah lagi dia bassist band aku, hazel. takut tak? takut kan? kenapa perlu takut kamu tanya? sebab dia ada gitar bass fender yang besar. kalau digunakan untuk pukul kamu, sumpah sakit. kamu tak suka sakit kan? jadi sila takut.

menurut beliau majlis musicfest akan diadakan lepas raya nanti. untuk pengetahuan, musicfest merupakan gig anjuran mahasiswa-mahasiswa UTP yang sukakan muzik sekeras batu sekuat harimau. muzik lembut-lembut pun boleh. tidak ada halangan. tapi kalau kamu mahu membuat persembahan lagu siti nurhaliza dengan mengambil mak nyah sebagai penyanyi kamu, mungkin tidak sesuai. kamu pasti tak ingin kejadian yang berlaku ke atas vokalis carburator dung berlaku ke atas kamu kan?

aku amat berterima kasih dengan band-band aku, hazel dan broken butterfly. dengan dua band inilah, aku dapat menceburkan diri dalam bidang muzik dengan lebih serius. sebelum-sebelum ini hanya bermain untuk gembira-gembira saja. sambil merosakkan drumset mana-mana studio. terima kasih kepada nadim kerana ajak aku masuk band ini. dan terima kasih juga kepada topek, bonzer, billy, k, mirul,pikree, zul dan rakan-rakan band yang lain.

berbalik kepada musicfest tadi, aku teringin untuk pergi. sebab bonzer cakap aku boleh turut serta membuat persembahan bersama mereka mendendangkan lagu Mr Crowley. aku suka lagu ini. boleh membuat aku menghentak drumset sekuat-kuat kalbuku. jadi peluang ini tidak harus aku lepaskan. lagipun dah lama aku tidak jamming bersama mereka. anggota-anggota badan sudah menggigil-gigil untuk bermain drum.

tapi rakan-rakan band sekalian, aku ada satu permintaan.

nanti kita jamming lagu captain planet ya.

dan lagu powerpuff girls.

aku teringin.

Tiada ulasan: