Rabu, 15 Oktober 2008

Konon-konon Faisal Tehrani Episod 2

Dada berdebar. Sangat-sangat. Macam ada kuda yang tengah kena sawan babi dalam jantung. Tak henti-henti.

Serious shit.

Perasaan ini tak pernah hadir dalam hati. Bercampur-baur. Suka, takut, risau, berharap, semua bergabung menjadi satu.

Rasa macam sial.

“Apsal tak boleh tidur ni?! Sial lah!”

Puas bergolek-golek atas katil. Berbunyi-bunyi katil dua tingkat itu. Bising.

“Wei lahanat! Ko apsal tak boleh duduk diam? Aku nak tidur la sial!”

Makian pertama diterima dari Penghuni Katil Bawah.

“Oi... Tolong lah. Aku nak tidur ni. Kau pun tahu kan mata aku dah rabak gila babi ni. Esok nak kena bangun awal. Kalau kau nak buatkan homework aku takpe jugak…”

Makian kedua. Lebih lembut.

“Lagi sekali kau gerak-gerak macam ni, sumpah aku tidur sebelah kau malam ni!”

Makian ketiga. Amaran keras.

“Ok2. Sori2. Aku janji tak buat lagi. Tolong. Tolong jangan tidur sebelah aku. Tolong. “

Serik. Dulu pernah Penghuni Katil Bawah tidur bersama di atas. Esoknya terasa sengal-sengal pedih di lubang bontot. Tak tahu kenapa.

Bila ditanya pada Penghuni Katil Bawah, katanya tak tahu apa-apa. Padahal terpancar seribu kepuasan di mukanya.

Sangat menyeramkan.

Penghuni Katil Bawah juga dipercayai baik dengan Saiful Bukhari. Ops. Cerita lain.

Jadi sekarang terpaksa jadi keras macam batu. Memaksa mata lelap. Memang susah. Dengan jantung yang berdegup kencang. Dengan seribu perasaan bermain difikiran. Dengan pelbagai bayangan esok hari yang mendatang.

Pasrah.

***********************************************************************************

“Kau dah pass belum surat tu?”

“Dah. Dah. Kau jangan risau. Rilek…”

“Macam mana reaksi dia?”

“Hm… ok je. Cume dia pelik kenapa surat tu bau macam pelik sikit. Pastu macam kuning kuning sikit. Kenapa doh?”

“Er… Ntah. Aku rase ok je. Aku tak buat apa-apa pun kat surat tu.”

Teringat air liur di tepi bibir waktu bangun tidur pagi tadi. Kena surat tu ke? Sendiri tak pasti.

“Ala… Tak penting la kuning kuning tu. Terkena water colour bawah meja aku kot. Habis macam mana muka dia? Dia senyum tak? Ke dia buat muka menyampah? Masa dia ambil surat tu dia cakap apa? Kau rasa dia baca tak surat tu? Ada nampak macam nak buang ke? Lepas dia ambil surat tu dia pergi mana? Dia…”

“Weih! Kau ingat aku ni spender dia ke ape? Tau apa dia buat semua? Bodoh! Rilek la. Dia baca punya. Kalau dia tak nak baca, straight dia dah buang dah surat tu. Muke dia biasa je. Tapi tak tahu la dalam hati kan. Habis la kau. Habis la. Her her her herman tino… “

“Babi ah kau. Bukan nk sedapkan hati aku kan. Nak bagi cuak lagi… “

“Harharhar… rilek rilek. Jangan risau la. Kau tunggu je esok. Dia balas punya. Kalau dia tak balas, anggap saja kau tak hensem. Dah! Aku nak pergi dewan makan. Karang habis pulak
biskut. Kebulur ni.”

“Hah. Ambil la biskut bahagian aku. kire belanja la ni. Sebab kau dah tolong aku kan.”

“Ek eleh. Setakat biskut kering dewan makan kau nak buat belanja aku? Fuck kedekut!”

******************************************************************************************************************

Mata masih lagi tak mahu lelap. Hati masih lagi kacau. Jiwa masih lagi risau.

Memang lancau !

Hari esok dunia akan berubah.

Tiada ulasan: